Υβριδικό τσέπης

Μοιραστειτε το

Το Fiat 500 αποτελεί έναν πραγματικό θρύλο της ιταλικής μάρκας, αλλά και ένα ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της. Δεν είναι καθόλου τυχαίο λοιπόν ότι η Fiat επέλεξε το συγκεκριμένο μοντέλο για να ξεκινήσει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

Με το νέο 500 Hybrid, ένα υβριδικό τσέπης 3,57 μ. αλλά με μεγάλες δυνατότητες, η Fiat φέρνει για ακόμα μία φορά επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις, κάνοντας προσιτή την υβριδική τεχνολογία σε όλους. Παράλληλα με την ευελιξία και την πρακτικότητα, η υβριδική τεχνολογία ενισχύει σημαντικά τoν οικολογικό του χαρακτήρα.

Κίνηση δίνει το νέο Mild Hybrid σύστημα που συνδυάζει τον τελευταίας γενιάς 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly 1.000 κ.εκ. με έναν ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator) που τροφοδοτείται από μια συμπαγή και αποδοτική μπαταρία λιθίου. Το νέο σύνολο αποδίδει συνολικά 70 ίππους, ενώ σε σχέση με τον παλιό κινητήρα 1.2 69hp προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων έως και 30%. Παράλληλα το νέο σύνολο προσφέρει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στο σύστημα BSG που επιτρέπει την αθόρυβη και χωρίς κανέναν κραδασμό ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start.

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει έναν συμπαγή θάλαμο καύσης, εξωτερική μονάδα EGR (ανακύκλωση καυσαερίων) και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ο στροφαλοφόρος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid (εταιρεία του Ομίλου FCA) είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου και διαθέτει χιτώνια από χυτοσίδηρο με στόχο τη βέλτιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Αποτέλεσμα είναι το νέο κινητήριο σύνολο να ζυγίζει μόλις 77 κιλά.

Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μια προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah, την οποία αξιοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start όσο και κατά την επιτάχυνση.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να απενεργοποιείται ακόμα και στα 30 χλμ./ώρα απλά με την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο. Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό, ενώ κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα, η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

Η μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο C514. Το συγκεκριμένο κιβώτιο εστιάζει στην αθόρυβη λειτουργία και την αποδοτικότητα διαθέτοντας ειδικά γρανάζια χαμηλής τριβής, αλλά και ένα νέο λιπαντικό που βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου σε κάθε είδους διαδρομή. Το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα το μηχανικό σύνολο κινητήρας-κιβώτιο να τοποθετηθεί χαμηλότερα κατά 45 χλστ. βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους.

Κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι η ελαφριά επιβράδυνση του αυτοκινήτου, μα και η μεγαλύτερη με το φρενάρισμα, μετατρέπεται από το BSG σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται στην μπαταρία λιθίου του αυτοκινήτου. Η αποθηκευμένη ενέργεια μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί είτε για την υποβοήθηση του θερμικού κινητήρα μέσω του ηλεκτροκινητήρα BSG είτε για την υποστήριξη των υποσυστημάτων (κλιματισμός, Stop&Start, φωτισμός κτλ.). Συνεπώς κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το γκάζι βοηθά στη φόρτιση της μπαταρίας και κατ’ επέκταση στην καλύτερη εκμετάλλευση της διαθέσιμης κινητικής ενέργειας.

Γνωστό και στιλάτο το εσωτερικό με τις όμορφες καμπύλες, όπου δεν λείπουν οι λεπτομέρειες που φανερώνουν την πιο οικολογική προσέγγιση. Στον δρόμο είναι ένα από τα πιο ευκολοδήγητα και ξεκούραστα αυτοκίνητα πόλης. Οι μικρές διαστάσεις μειώνουν τον «πονοκέφαλο» της αναζήτησης θέσεων πάρκινγκ, ειδικά σε στενά σημεία του αστικού ιστού. Βέβαια, είναι προφανές ότι επηρεάζουν και τους χώρους εντός, αφού για την κίνηση εντός πόλης θα εξυπηρετηθούν 4 επιβάτες, ιδανικά δύο ενήλικες και δύο παιδιά. Σε καλή άσφαλτο εξασφαλίζει κορυφαία οδική συμπεριφορά, με υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και πολύ καλή άνεση. Εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό και κινείται σβέλτα και οικονομικά με περίπου 6,5 λ./100 χλμ.

Η νέα σειρά Fiat 500 Hybrid είναι διαθέσιμη σε τρίθυρο και Cabrio. Η Fiat προσφέρει το 500 Hybrid και στην έκδοση «Launch Edition», η οποία εκτός από το ειδικό χρώμα Dew Green, το χαρακτηριστικό λογότυπο «H» στις μεσαίες κολόνες, έχει και πολύ πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Το 500 Hybrid είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τα 12.200 ευρώ και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (μέχρι 200.000 χλμ.) μα και πενταετή οδική βοήθεια. Φυσικά κατατάσσεται ως υβριδικό, υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final, εκπέμπει μόλις 88 γρ./χλμ. CO2 και απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

FIAT 500 Hybrid Launch Edition
Κινητήρας: 999 κ.εκ.
Ισχύς: 70 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 92 Nm/3.500 σ.α.λ.
0-100: 13.8”
Τελική: 167 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 3,9 λ./ 100 χλμ.
CO2: 88 γραμμάρια
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: 16.050 ευρώ

Πηγή
Author:

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα

Η δική μου αποτίμηση των χθεσινών εκλογών

Οι σχεδόν 215.000 πολίτες που συμμετείχαμε χτες στις εκλογές...

Μας ξαγρυπνά το όνειρο

Η ζωή μας είναι γεμάτη από όνειρα, όνειρα που...

Απίστευτη αναλγησία από την μνημονιακότερη Κυβέρνηση …

Τους τελευταίους μήνες αυτή η υποταγμένη, μνημονιακότερη  κυβέρνηση των...

Συλλήψεις υπουργών στον Νίγηρα, εκκενώνουν Γάλλοι και Ιταλοί

Ραγδαίες εξελίξεις μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα στον Νίγηρα, που...