Το ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ. για τις πανελλήνιες του 2020  | newsbreak

Μοιραστειτε το

Με έξι αποφάσεις του (2770-2775/2020), το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε νόμιμες τις πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων από τα Γενικά Επαγγελματικά Λύκεια για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το 2020, απορρίπτοντας προσφυγές που αφορούσαν τον αριθμό των εισακτέων με το παλαιό σύστημα και τη μείωση της ύλης για τους νέους αποφοίτους εξαιτίας της πανδημίας.

Οι υποψήφιοι που προσέφυγαν στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο ζητούσαν να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας, με τις οποίες καθορίστηκε ο αριθμός των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και κυρώθηκαν οι πίνακες εισαγομένων στα τμήματα και στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι προσφεύγοντες υποστήριζαν ότι οι διατάξεις που σχετίζονται με το παλαιό και το νέο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων είναι αντίθετες στο Σύνταγμα, καθώς ανατρέπουν την κατανομή θέσεων μεταξύ των υποψηφίων του παλαιού και του νέου συστήματος.

Οι δικαστές έκριναν ότι η ρύθμιση με την οποία καθορίστηκε το επίμαχο ποσοστό θέσεων υποψηφίων με το παλιό σύστημα συνδυάστηκε με τη θέσπιση αντικειμενικού κριτηρίου για τη χρήση της και είναι σύμφωνη με τις αρχές του Συντάγματος για ισότητα και αξιοκρατία κατά την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Επικαλούμενοι την ουσιώδη διαφοροποίηση ανάμεσα στα δύο συστήματα εξετάσεων, οι δικαστές αποφάνθηκαν ότι η πρόβλεψη διακριτών θέσεων εισακτέων για κάθε σύστημα είναι συνταγματικώς θεμιτή και ανταποκρίνεται στις αρχές της ισότητας ευκαιριών, της σταδιοδρομίας καθενός ανάλογα με την προσωπική του αξία και ικανότητα, και της αξιοκρατίας, ώστε οι υποψήφιοι κάθε συστήματος να διαγωνίζονται με ίσους όρους.

Για την υπουργική απόφαση με την οποία μειώθηκε η εξεταστέα ύλη μόνο για τους υποψηφίους του νέου συστήματος, το ΣτΕ αποφάνθηκε ότι είναι νόμιμη, αφού εκδόθηκε μετά την τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας και αφού λήφθηκε υπ’ όψιν η αναστολή λειτουργίας των σχολείων λόγω της πανδημίας του Covid-19, με συνέπεια την αδυναμία ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης της Γ′ Τάξης του Γενικού Λυκείου.

Πηγή
Author: Ίων Π.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα