Προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς ως… απεργοσπάστες

Μοιραστειτε το

Οργή μετά την απόφαση της Ν. Κεραμέως για αναπλήρωση των χαμένων ωρών σε κάθε γιορτή και σχόλη και επιβολή -από σήμερα κιόλας- της τηλεκπαίδευσης σε όσα σχολεία τελούν υπό κατάληψη ● Δάσκαλοι και καθηγητές καταλογίζουν πολιτική σκοπιμότητα προκειμένου να παγιωθεί ένα μέτρο που θα παρακάμψει προσλήψεις εκπαιδευτικών ή θα σπάσει απεργίες και καταλήψεις ● Το Συντονιστικό Μαθητών Αθήνας καλεί σήμερα το μεσημέρι στα Προπύλαια, συμμετέχοντας στο πανελλαδικό-πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο.

Μετά τους αστυνομικούς, τους εισαγγελείς, τα «μαθητοδικεία», τους «αγανακτισμένους γονείς», η κυβέρνηση μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε «απεργοσπαστικό» μηχανισμό προκειμένου να σπάσει τις μαθητικές καταλήψεις. Χθες το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την αναπλήρωση των χαμένων -από τις καταλήψεις και όχι από τις δικές του αμέλειες- ωρών σε κάθε γιορτή και σχόλη, όπως επίσης και την επιβολή -από σήμερα κιόλας- της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όσα σχολεία τελούν υπό κατάληψη. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς λένε ότι δεν θα περάσει ο εκβιασμός και καλούν σε νέες κινητοποιήσεις.

Η κυβέρνηση κωφεύει επανειλημμένα στα απολύτως δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου και αντ’ αυτού επιλέγει τιμωρητικά να επιβάλει αναπλήρωση ωρών σε αργίες, Σάββατα και σχολικές εορτές, ενώ η υπουργός Παιδείας, οι ενέργειες της οποίας αναφορικά με την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχουν κατακριθεί και από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, βρήκε την ευκαιρία να επιβάλει το μέτρο παρά τις έντονες αντιδράσεις.

Οι εκπαιδευτικοί δεν ξαφνιάζονται με την απόφαση της Νίκης Κεραμέως, ωστόσο δηλώνουν την κάθετη αντίθεσή τους και εκφράζουν τη στήριξή τους στον αγώνα των μαθητών.

«Πρόκειται για μια ακραία απόφαση που θα πυρακτώσει την κατάσταση», Θεόδωρος Τσούχλος, πρόεδρος της ΟΛΜΕ

«Το περιμέναμε ότι αργά ή γρήγορα θα έβρισκαν την ευκαιρία να θεσμοθετήσουν την τηλεκπαίδευση. Είχαμε προειδοποιήσει άλλωστε ότι στον χώρο της εκπαίδευσης η εξ αποστάσεως διδασκαλία και η ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων διαμορφώνουν σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, χωρίς την ανάγκη κτιριακών υποδομών, χωρίς όρια στον αριθμό των μαθητών ανά “τάξη”, ενώ νομιμοποιούν και την αδιοριστία. Οπως όλα τα “τηλε” (τηλε-συνελεύσεις, τηλε-ψηφοφορίες σε σωματεία κ.ά.), που στόχο έχουν να συντρίψουν τη δυνατότητα συλλογικών δράσεων, έτσι και η τηλεκπαίδευση ενέχει μια φασίζουσα λογική ελέγχου, με στόχο τη συντριβή κάθε ελευθερίας σκέψης εντός των σχολείων και την παράκαμψη των μαθητικών αποχών ή καταλήψεων, ακόμη και τις απεργίες των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για μέσο καταστολής και απεργοσπαστικό μηχανισμό, στον οποίο η κυβέρνηση επιχειρεί να κάνει συνενόχους τους εκπαιδευτικούς. Οφείλουμε να αρνηθούμε να κάνουμε αυτή τη βρόμικη δουλειά», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Πάνος Χουντής, εκπαιδευτικός, μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά και μέλος των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών.

Την παραπάνω άποψη συμμερίζεται και η πρόεδρος της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Γιάννα Λαφήρα, η οποία τονίζει: «Προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς ως άλλους… απεργοσπάστες. Οι δηλώσεις της υπουργού προσπαθούν να στρέψουν τους εκπαιδευτικούς εναντίον των μαθητών, αλλά μια τέτοια προσπάθεια φυσικά πέφτει στο κενό».

Εκφοβιστικό μέτρο

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Θεόδωρος Μαυρίδης, αναπληρωτής σε σχολείο του Περιστερίου και μέλος του Δ.Σ. Συλλόγου Εκπαιδευτικών της περιοχής, ο οποίος κάνει λόγο για «εκφοβιστικό μέτρο» που δεν θα βρει συμμάχους.

«Η κυβέρνηση φοβάται τις καταλήψεις γιατί γνωρίζει ότι τα αιτήματα των παιδιών δεν είναι μόνο λογικά, αλλά και ρεαλιστικά», μας λέει και προσθέτει: «Το υπουργείο θέλει να παγιώσει την τηλεκπαίδευση, προκειμένου να εξυπηρετήσει πολιτικές σκοπιμότητες, όπως το να αποφύγει τις προσλήψεις εκπαιδευτικών ή για να σπάσει απεργίες και καταλήψεις. Οι διευθυντές των σχολείων και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να πάρουν σαφή θέση: είτε θα ταχθούν με τη διοίκηση που εκφοβίζει παιδιά είτε θα ταχθούν υπέρ της εκπαίδευσης. Εκτιμώ ότι το υπουργείο δεν θα βρει συμμάχους».

 

Το υπουργείο έχει προσπαθήσει να «δέσει» το μέτρο της τηλεκπαίδευσης, το οποίο αρχικά εισήχθη με προαιρετικό χαρακτήρα, ο οποίος στη συνέχεια μετατράπηκε σε υποχρεωτικό και με οδηγίες επί οδηγιών φτάσαμε στην τελευταία ρύθμιση που προβλέπει ότι σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποφασίζεται κατά περίπτωση από τον υπουργό Παιδείας σε μαθητές που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης ή εκ περιτροπής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής «είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός».

Με αυτόν τον τρόπο, με αυτό το τόσο ασαφές «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός», η κυβέρνηση έχει φροντίσει να καλύψει τις περιπτώσεις μαθητικών κινητοποιήσεων ή εκπαιδευτικών απεργιών. Ωστόσο, θυμίζουμε ότι η τηλεκπαίδευση παραμένει στον αέρα, από νομικής άποψης, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν έχει προβεί ακόμη στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αποκαταστήσει τις παρατυπίες τις οποίες έχει εντοπίσει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σε πρόσφατη γνωμοδότησή της («Εκθετη και για την τηλεκπαίδευση η υπουργός Παιδείας», «Εφ.Συν.», 8.9.2020).

«Δεν ζητάμε παράλογα πράγματα. Αυτό που κάνει το υπουργείο είναι εκβιασμός. Αντί η υπουργός να μας βάζει να αναπληρώνουμε ώρες τα Σάββατα, καλά θα κάνει να δουλέψει τα Σάββατα για να βρει λύση σε αυτά που ζητάμε!», μας λέει η Μαίρη, μαθήτρια της Β’ Γυμνασίου σε σχολείο της Αθήνας, ενώ η Κατερίνα προσθέτει: «Δεν θα σταματήσουν οι καταλήψεις. Η υπουργός δεν δίνει καμία σημασία στα αιτήματά μας ούτε προσπαθεί να λύσει τα προβλήματα που η ίδια έχει δημιουργήσει. Τώρα επιβάλλει την τηλεκπαίδευση, η οποία από την περίοδο της καραντίνας κιόλας ξέρουμε ότι δεν λειτουργεί καλά, για να σπάσει τις καταλήψεις τιμωρητικά».

Το Συντονιστικό Μαθητών Αθήνας καλεί σήμερα το μεσημέρι στα Προπύλαια, συμμετέχοντας στο πανελλαδικό-πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, και διαμηνύει ότι θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις, κάνοντας μάλιστα λόγο για περισσότερα από 700 σχολεία που τελούν υπό κατάληψη, με αντίστοιχες κινητοποιήσεις να έχουν ανακοινωθεί για σήμερα και σε άλλες πόλεις της χώρας.

Στο πλευρό των μαθητών βρίσκεται και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) που έχει προκηρύξει τρίωρη διευκολυντική στάση εργασίας. «Πρόκειται για μια ακραία απόφαση που θα πυρακτώσει την κατάσταση. Υπάρχει μια ταινία με τον Βέγγο, που αντί για νερό ρίχνει πετρέλαιο στη φωτιά. Αυτή την ταινία πρέπει να τη δει η υπουργός και να θυμάται ότι είναι άλλο να βάζεις φωτιά σε μια κινηματογραφική σκηνή και άλλο να βάζεις φωτιά στην Παιδεία», σχολιάζει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Θεόδωρος Τσούχλος.

Και οι γονείς από τη μεριά τους καλούν την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και στηρίζουν τον δίκαιο αγώνα των μαθητών: «Σε 14 ημέρες λειτουργίας των σχολείων μας, το ένα μετά το άλλο κλείνει ως αποτέλεσμα του ξεκινήματος της νέας σχολικής χρονιάς, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών από την πανδημία […] Καιρός να αναλάβει η κυβέρνηση τη δική της ευθύνη και αντί να στοχοποιεί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, διαδίδοντας ψέματα στα “φιλικά” της ΜΜΕ πως τάχα οι καταλήψεις είναι εναντίον της μάσκας ή πως όσοι αγωνιζόμαστε για όρους υγιεινής και ασφάλειας θέλουμε κλειστά σχολεία, να ακούσει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και να πάρει τα απαιτούμενα μέτρα προφύλαξης από την πανδημία, προκειμένου τα σχολεία να μπορέσουν να λειτουργήσουν και να μην κλείσουν λόγω κορονοϊού», αναφέρει η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, καλώντας σε συμμετοχή στο συλλαλητήριο στις 10.30 στο άγαλμα του Βενιζέλου, στη Θεσσαλονίκη.

Οι γονείς, πέραν των ελλιπέστατων μέτρων υγιεινής και ασφάλειας εντός των σχολείων, καταγγέλλουν επίσης ότι επιβαρύνονται τα έξοδα των τεστ στις περιπτώσεις που εντοπίζεται κρούσμα σε σχολείο, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει και η ΕΛΜΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης: «Επειτα από τρία κρούσματα σε σχολείο της περιοχής δεν έγινε κανένα διαγνωστικό τεστ, ούτε και διαδικασία ιχνηλάτησης από τον ΕΟΔΥ. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν αφεθεί μόνοι τους. Οσοι ανησυχούν και μπορούν να αναλάβουν το κόστος των διαγνωστικών τεστ απευθύνονται σε ιδιωτικά κέντρα. Οσοι ανησυχούν χωρίς την ανάλογη οικονομική δυνατότητα, στην πραγματικότητα δεν έχουν καμιά λύση».

Αντιπολίτευση

Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας σχολιάστηκε αρνητικά και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, με τον ΣΥΡΙΖΑ να κάνει λόγο για «κινήσεις πανικού και επίδειξη δήθεν πυγμής», χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με τη μαθητική κοινότητα, και να καλεί την υπουργό να αναλάβει τις ευθύνες της για τα ελλιπή μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων.

Το ΚΚΕ χαρακτηρίζει «απαράδεκτες» τις δηλώσεις της Νίκης Κεραμέως η οποία, όπως λέει, «προσπαθεί να εκβιάσει τους μαθητές και δεν παίρνει κανένα μέτρο για την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων. Την πιάνει υποκριτικά ο πόνος για τα ανοιχτά σχολεία, ενώ κρατάει κλειστά τα Πανεπιστήμια κι ενώ την ίδια στιγμή είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για το γεγονός ότι βρίσκεται στον αέρα η συνέχιση της μορφωτικής διαδικασίας για τις χιλιάδες των μαθητών που βρίσκονται σε καραντίνα λόγω Covid».

Πηγή
Author: Διαλεκτή Αγγελή

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα

Η δική μου αποτίμηση των χθεσινών εκλογών

Οι σχεδόν 215.000 πολίτες που συμμετείχαμε χτες στις εκλογές...

Μας ξαγρυπνά το όνειρο

Η ζωή μας είναι γεμάτη από όνειρα, όνειρα που...

Απίστευτη αναλγησία από την μνημονιακότερη Κυβέρνηση …

Τους τελευταίους μήνες αυτή η υποταγμένη, μνημονιακότερη  κυβέρνηση των...

Συλλήψεις υπουργών στον Νίγηρα, εκκενώνουν Γάλλοι και Ιταλοί

Ραγδαίες εξελίξεις μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα στον Νίγηρα, που...