Πριν τους ειδικούς «ανοίγει» τα σχολεία ο Στέλιος Πέτσας

Μοιραστειτε το

Φωτογραφία Αρχείου

EUROKINISSI/ΕΦΗ ΣΚΑΖΑ

Σχεδόν ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος από τη συχνότητα «φιλικού» τηλεοπτικού σταθμού το άνοιγμα των σχολείων όλων των βαθμίδων στις 11 Ιανουαρίου, σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει τις ανακοινώσεις που έκανε το Σάββατο, για την επιστροφή στο προ εορτών αυστηρότατο lockdown. 

Μιλώντας λοιπόν στον ΣΚΑΪ, ο Στέλιος Πέτσας επανέλαβε ότι στόχος της επιστροφής στο αυστηρό lockdown είναι να μπορέσουν να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες δραστηριότητες, αυτό θα κριθεί από την επιδημιολογική εικόνα που θα προκύψει τις προσεχείς ημέρες.

Όπως είπε, η εκ νέου επιβολή των αυστηρότερων μέτρων για την επόμενη εβδομάδα αποτελεί προληπτική κίνηση που στόχο έχει την ασφαλή επιστροφή των μαθητών στα θρανία. Δήλωσε δε πως οι δραστηριότητες που ανεστάλησαν αυτή την εβδομάδα στις 11 Ιανουαρίου θα επανέλθουν.

Ωστόσο, επιστήμονες, ειδικότεροι επί του θέματος από τον κ. Πέτσα, προειδοποιούν ότι το άνοιγμα των σχολείων την άλλη Δευτέρα μπορεί να αποβεί επικίνδυνο.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο πρόεδρος της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας Ανδρέας Κωνσταντόπουλος στην ΕΡΤ, οι αρχές θα έπρεπε να περιμένουν τουλάχιστον μέχρι τις 15 του μήνα, πριν προβούν σε επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων με φυσική παρουσία, καθώς τα αυστηρότερα μέτρα περιορισμού που επανέρχονται για μόλις μία εβδομάδα, δε θα δώσουν την πραγματική εικόνα ούτε θα φέρουν αποτελέσματα πριν το πέρας δύο με τριών εβδομάδων.  

Επισφαλές θεωρεί το άνοιγμα των σχολείων στις 11 Ιανουαρίου και ο καθηγητής περιβαλλοντικής μηχανικής ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, ο οποίος μίλησε στο Open. 

«Είναι δύσκολο να ανοίξουν ασφαλώς τα σχολεία στις 11 Ιανουαρίου. Το άνοιγμα-κλείσιμο σχολείων έπρεπε να είχε γίνει τον Οκτώβριο. Θα ήμασταν καλύτερα τώρα», είπε και προέτρεψε κυβέρνηση και ειδικούς «να περιμένουμε Τρίτη, Τετάρτη τα δεδομένα των Χριστουγέννων. Θα έχουμε αρκετά στοιχεία την Πέμπτη για να κάνουμε πρόβλεψη και για την εικόνα της Πρωτοχρονιάς».

«Με αυτό που βλέπουμε αυτή τη στιγμή, το 11/1 είναι ακόμα υψηλού κινδύνου ημερομηνία. Είναι νωρίς. Από τις 20-25 Γενάρη θα φανεί η περαιτέρω αύξηση. Ασφαλέστερο είναι να συζητάμε για μετά τις 20 του μήνα, ίσως και 25 που είναι Δευτέρα. Οι γονείς που μετακινούνται, επηρεάζουν κατά ένα 10% την διασπορά του ιού», τόνισε ακόμη ο καθηγητής.

Πιο εγκρατής από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, η Γ.Γ του υπουργείου Παιδείας, Αναστασία Γκίκα, περιγράφοντας τα σχέδια της κυβέρνησης, σημείωσε ότι το υπουργείο περιμένει τις εισηγήσεις των ειδικών, πριν ανακοινώσει τις αποφάσεις του για ενδεχόμενο άνοιγμα σχολείων και πανεπιστημίων.

Για το θέμα μίλησε και ο λοιμωξιολόγος, καθηγητής του ΕΚΠΑ, Νίκος Σύψας. «Τη Δευτέρα θα συνεδριάσουμε για να κουβεντιάσουμε το θέμα των σχολείων και πιθανών εξελίξεων. Πρέπει να παίξουμε σκληρή άμυνα με όλες μας τις δυνάμεις. Ο αντίπαλος είναι υπέρτερος. Η εισήγηση μας για τα σχολεία θα στηρίζεται στα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα, ήδη η υπουργός μάς έχει παρουσιάσει πολύ κάλο σχέδιο για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, και μας διευκολύνει που κλείνουν οι υπόλοιπες δραστηριότητες, γιατί προτεραιότητα είναι να ανοίξουν τα σχολεία. Αλλά έχουμε μια σχετικά πολύ αργή αποκλιμάκωση, θα συζητήσουμε τουλάχιστον να ανοίξουν τα δημοτικά που είναι χαμηλότερου κινδύνου».

Διευκρίνισε ότι «δεν θέλουμε να εισηγηθούμε το άνοιγμα σχολείων και να πούμε μετά από μια εβδομάδα τώρα τα ξανακλείνουμε, αυτό είναι το χειρότερο δυνατό σενάριο, θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια και συνεχώς».

Πηγή
Author:

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα

Η δική μου αποτίμηση των χθεσινών εκλογών

Οι σχεδόν 215.000 πολίτες που συμμετείχαμε χτες στις εκλογές...

Μας ξαγρυπνά το όνειρο

Η ζωή μας είναι γεμάτη από όνειρα, όνειρα που...

Απίστευτη αναλγησία από την μνημονιακότερη Κυβέρνηση …

Τους τελευταίους μήνες αυτή η υποταγμένη, μνημονιακότερη  κυβέρνηση των...

Συλλήψεις υπουργών στον Νίγηρα, εκκενώνουν Γάλλοι και Ιταλοί

Ραγδαίες εξελίξεις μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα στον Νίγηρα, που...