Παράνομη κρίθηκε η απεργία των πλοηγών, μετά από προσφυγή των Κινέζων του ΟΛΠ! | newsbreak

Μοιραστειτε το

Το ελληνικό κράτος υποκατέστησαν, ουσιαστικά, οι Κινέζοι που εκμεταλλεύονται το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά, προσφεύγοντας σήμερα σε βάρος των πλοηγών που ξεκίνησαν στις 6 το πρωί 48ωρη απεργία, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, με το οποίο δύναται δυνατότητα εξαίρεσης πλοίων από την πλοήγηση.

  • Του Βασίλη Τζήμτσου  

Οι Κινέζοι που διαχειρίζονται τον ΟΛΠ και την εταιρεία ΣΕΠ στην οποία έχει εκχωρηθεί ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων, προσέφυγαν σε βάρος της ΑΔΕΔΥ και του σωματείου των πλοηγών στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, με τη διαδικασία της επίλυσης εργατικών διαφορών, αν και εργοδότης των εργαζομένων στην Πλοηγική Υπηρεσία είναι το Δημόσιο. Το δικαστήριο έκανε δεκτή την προσφυγή, αποφασίζοντας πως είναι παράνομη η συμμετοχή των πλοηγών στην απεργία που προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ.

Σύμφωνα με νομικούς και συνδικαλιστικούς κύκλους, πρόκειται για πρωτόγνωρη απόφαση, καθώς εναντίον των απεργών δεν προσέφυγε το Δημόσιο, στο οποίο εργάζονται, αλλά ιδιώτες, κατά παράβαση του συνδικαλιστικού νόμου. Επισημαίνεται δε πως οι ιδιωτικές εταιρείες έπρεπε να προσφύγουν με τακτική διαδικασία και όχι με τη διαδικασία επίλυσης εργατικών διαφορών, καθώς δεν είναι εργοδότες των πλοηγών.

Όμως ο Πρωτοδίκης που δίκασε, έκρινε διαφορετικά.

Αυξάνεται ο κίνδυνος ναυτικού ατυχήματος λένε οι πλοηγοί

Η απεργία ξεκίνησε στις 6 το πρωί της Τετάρτης, με αποτέλεσμα να σταματήσουν οι αφιξοαναχωρήσεις πλοίων που μεταφέρουν κοντέινερ. Οι πλοηγοί, οι οποίοι είναι δημόσιοι υπάλληλοι της Πλοηγικής Υπηρεσίας, αντιδρούν στο άρθρο 22 του νομοσχεδίου, καταγγέλλοντας πως:

  • Θα μειωθούν τα έσοδα του Δημοσίου από τη μη είσπραξη πλοηγικών δικαιωμάτων
  • Αυξάνεται ο κίνδυνος ναυτικού ατυχήματος με πιθανές ανθρώπινες απώλειες
  • Τίθεται ζήτημα εθνικής ασφάλειας

«Η παροχή πλοηγικών υπηρεσιών θα πρέπει απαραιτήτως να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα της, διότι μόνο τότε εξασφαλίζονται τα εχέγγυα ασφαλούς πλοήγησης, η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και η προστασία του περιβάλλοντος», τονίζει η διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας, η οποία καταγγέλλει πως η συγκεκριμένη διάταξη δεν υπήρχε στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας που ήταν σε διαβούλευση από το Νοέμβριο.

Οι πλοηγοί ζητούν την απόσυρση του άρθρου 22 και για το λόγο αυτό ξεκίνησαν 48ωρη απεργία, την οποία κάλυψε συνδικαλιστικά η ΑΔΕΔΥ, καθώς είναι δημόσιοι υπάλληλοι.

Στο πλευρό των απεργών η ΠΟΥΕΝ

Στο πλευρό των εργαζομένων της Πλοηγικής Υπηρεσίας είναι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας, η οποία αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση της:

«Τον δυναμικό αγώνα μας για απόσυρση από τον Υπουργό Ναυτιλίας του επίμαχου άρθρου 22 του νομοσχεδίου που αιφνιδιαστικά συζητείται και ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, επιχείρησαν να ανακόψουν η ΟΛΠ ΑΕ και η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά ΑΕ, καταθέτοντας σήμερα το πρωί Αγωγή στο Πρωτοδικείο Πειραιά.

Έκπληκτοι από το γεγονός ότι δύο επιχειρήσεις, οι οποίες δεν συνδέονται εργοδοτικά με τα Σωματεία της Πλοηγικής Υπηρεσίας, επιχείρησαν να προσβάλλουν την απεργία μας ως παράνομη, στις 12.30 παρουσιαστήκαμε συλλογικά και δυναμικά στις αίθουσες των δικαστηρίων Πειραιά.

Συνεχίζουμε δυναμικά την απεργία με τη στήριξη πλήθους συνδικαλιστικών σωματείων από όλους τους επαγγελματικούς χώρους της ναυτιλίας και ζητάμε από τον κ. ΥΝΑΝΠ να αποσύρει το απαράδεκτο άρθρο 22, το οποίο θέτει άμεσους και ανυπολόγιστους κινδύνους για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για το θαλάσσιο περιβάλλον, τις λιμενικές εγκαταστάσεις και την εν γένει δημόσια και ιδιωτική περιουσία στη θάλασσα».

Μετά την απόφαση του δικαστηρίου που έκρινε παράνομη την απεργία των εργαζομένων στην Πλοηγική Υπηρεσία, οι συνδικαλιστικές ενώσεις εξετάζουν τους τρόπους κλιμάκωσης των αγωνιστικών τους κινητοποιήσεων.

Πηγή
Author: Χάρης Π.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα