Κράτος εν κράτει;

Μοιραστειτε το

Εντονη αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Ραγκούση στην επιστολή της ΟΛΠ που απαντά στα 12 ερωτήματα κοινοβουλευτικής ερώτησης για τις μονοπωλιακές πρακτικές της εταιρείας, στην οποία δεν έχουν απαντήσει οι αρμόδιοι υπουργοί.

Επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας έστειλε ο ΟΛΠ-Cosco με την οποία απαντά αναλυτικά στα 12 ερωτήματα που έθεταν σε κοινοβουλευτική ερώτησή τους προς τους 5 αρμόδιους υπουργούς ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Β’ Πειραιά Γιάννης Ραγκούσης και άλλοι 40 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η ερώτηση των βουλευτών με θέμα «Προστασία των εργαζομένων και της μικρομεσαίας ναυπηγοεπισκευαστικής επιχειρηματικότητας, άμεσο ζήτημα ελέγχου τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων των ΟΛΠ Α.Ε.-Cosco – ΣΕΠ μετά το μπαράζ καταγγελιών για αντισυμβατικές μεθοδεύσεις και μονοπωλιακές πρακτικές που εκδηλώνονται τελευταία» κατατέθηκε στις 18 Νοεμβρίου και, σύμφωνα με τον Γ. Ραγκούση, εκτός από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, που είναι απόλυτα δικαιολογημένος καθώς νοσηλεύτηκε για πολλές ημέρες στο νοσοκομείο λόγω κορονοϊού, οι υπόλοιποι ερωτηθέντες υπουργοί Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας και Περιβάλλοντος δεν έχουν απαντήσει.

Αντί των υπουργών, απαντά η… Cosco

Αντί γι’ αυτό διέρρευσε σε συγκεκριμένα ΜΜΕ η μακροσκελής επιστολή του ΟΛΠ-Cosco προς το υπουργείο Ναυτιλίας, με αποτέλεσμα ο Γ. Ραγκούσης να προχωρήσει σε δηλώσεις και να αναρωτηθεί «Μήπως πλέον ο ΟΛΠ-COSCO είναι κράτος εν κράτει;» καθώς, όπως σημειώνει, το ερώτημα αυτό προκύπτει αναπόφευκτα, μετά την «πρωτόγνωρη ενέργεια του ΟΛΠ-COSCO -μέσω επιστολής προς την κυβέρνηση- να απαντήσει αυτός στα κατά λέξη ερωτήματα που ως βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης υποβάλαμε προς 5 συναρμόδιους υπουργούς, οι οποίοι, με εξαίρεση τον απολύτως δικαιολογημένο κ. Πλακιωτάκη, ακόμη και σήμερα αδικαιολόγητα σιωπούν».

Ωστόσο, τονίζει ότι ανεξαρτήτως των «όσων ανακριβειών αναφέρει η εταιρεία στην επιστολή με την οποία δίνει “γραμμή προς την κυβέρνηση”, εμείς θα αναμένουμε τις απαντήσεις των αρμόδιων υπουργών». Ταυτόχρονα χαρακτηρίζει «ιδιαίτερα θετικό» το γεγονός ότι με αφορμή την ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου φωτίστηκε μία πολύ σοβαρή δημόσια συζήτηση για τις «μονοπωλιακές λογικές, για τα οφέλη αλλά και τις ζημιές που επιφέρουν οι πρακτικές και επιδιώξεις της εταιρείας», η οποία θα μπορέσει να τελειώσει μόνον εάν στο τέλος αυτής ωφελημένοι εκτός από την εταιρεία θα είναι:

■ και οι χιλιάδες εργαζόμενοι στο λιμάνι

■ και ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος

■ και όλοι οι χρήστες του λιμανιού μαζί με τις επιχειρήσεις που εμπλέκονται στη λιμενική λειτουργία

■ και οι παραλιμένιοι δήμοι με τους δεκάδες χιλιάδες κατοίκους

■ και η πραγματική οικονομία του Πειραιά».

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην επιστολή της η Cosco επικεντρώνεται στην απόκτηση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ, παρά το γεγονός ότι οι υποχρεωτικές επενδύσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί, και στη δημιουργία της 4ης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων στο Κερατσίνι.

Επισημαίνει επίσης ότι «σε καμία περίπτωση δεν δικαιούται κανείς να μιλά για εικονικές επενδύσεις όταν ο Ομιλος Cosco έχει έως σήμερα επενδύσει άμεσα στην Ελλάδα περισσότερα από 1,2 δισ. ευρώ, ενώ παράλληλα η ΟΛΠ Α.Ε. έχει συμβασιοποιήσει ήδη τα 230 από τα συνολικά 293 εκατ. ευρώ των υποχρεωτικών επενδύσεων και έχει αναλάβει επιπλέον επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνονται στο Master Plan του Λιμένος χωρίς την ύπαρξη συμβατικής προς τούτο υποχρέωσης».

Πηγή
Author: Χριστίνα Παπασταθοπούλου

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα

Η δική μου αποτίμηση των χθεσινών εκλογών

Οι σχεδόν 215.000 πολίτες που συμμετείχαμε χτες στις εκλογές...

Μας ξαγρυπνά το όνειρο

Η ζωή μας είναι γεμάτη από όνειρα, όνειρα που...

Συλλήψεις υπουργών στον Νίγηρα, εκκενώνουν Γάλλοι και Ιταλοί

Ραγδαίες εξελίξεις μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα στον Νίγηρα, που...

Απίστευτη αναλγησία από την μνημονιακότερη Κυβέρνηση …

Τους τελευταίους μήνες αυτή η υποταγμένη, μνημονιακότερη  κυβέρνηση των...