Η αδίστακτη Μάρλα που εκμεταλλεύεται υπερηλίκους και μια σύγχρονη Μήδεια από τη Γουατεμάλα

Μοιραστειτε το

Τα σινεμά της Ελλάδας είναι κλειστά μέχρι νεωτέρας – μας λείπουν, ανυπομονούμε να ξανανοίξουν, αλλά προς το παρόν βολευόμαστε με εναλλακτικές για το σπίτι. Παρακάτω, φρέσκες επιλογές γι’ αυτή την εβδομάδα: «Μα φυσικά και νοιάζομαι» του Τζέι Μπλέικσον, «Ρεπό» του Βασίλη Βαφέα, «Εκδρομή» του Τάκη Κανελλόπουλου (1966) και «Διόρθωση» του Θάνου Αναστόπουλου (2007), μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες στο online 3ο Athens Fashion Film Festival, tο ντοκιμαντέρ «Allen v. Farrow» και «Η γυναίκα των δακρύων» του Χάιρο Μπουσταμάντε.


«Μα φυσικά και νοιάζομαι» («I Care A Lot») του Τζέι Μπλέικσον

Η Μάρλα Γκρέισον, υπέρκομψη, παγερή, αδίστακτη, έχει βρει την τέλεια δουλειά: αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη αβοήθητων υπερηλίκων και, με τη σφραγίδα του νόμου, καρπώνεται όλη τους την περιουσία. Στο πρόσωπο της μειλίχιας, χωρίς οικογένεια, ευκατάστατης Τζένιφερ Πίτερσον θεωρεί πως βρήκε το ιδανικό θύμα. Η Μάρλα, όμως, δεν ξέρει ότι οι διασυνδέσεις της Τζένιφερ φτάνουν ώς… τα άδυτα του υποκόσμου. Με εξαιρετικούς πρωταγωνιστές (Ρόζαμουντ Πάικ, Νταϊάν Γουίστ, Πίτερ Ντίνκλετζ), ένα ολόφωτο ντεκόρ και κυνικό χιούμορ, ο Μπλέικσον χτίζει ένα κωμικό θρίλερ που, παρότι στο δεύτερο μέρος του καταλήγει να θυμίζει περισσότερο τις βίαιες παρωδίες του Γκάι Ρίτσι, αποτελεί ό,τι πιο ψυχαγωγικό μπορεί να δει κανείς αυτή την εβδομάδα.

● Η ταινία προβάλλεται στο Netflix με ελληνικούς υπότιτλους.
 

«Ρεπό» του Βασίλη Βαφέα

Μια συνηθισμένη μέρα στη ζωή ενός Ελληνα εργαζόμενου. Μέσα από διάφορες κωμικές καταστάσεις, καθρεφτίζονται η ματαιότητα κινήσεων και συμπεριφορών, ο παραλογισμός και η χαοτική γραφειοκρατία της νεότερης Ελλάδας. Η κλασική, πάντα επίκαιρη, ταινία του Βασίλη Βαφέα του 1982, συμμετέχει στο Διεθνές Φεστιβάλ Film o’Clock και προβάλλεται διαδικτυακά τη Δευτέρα, 1 Μαρτίου, από τις 20.30 και για 4 ώρες στην πλατφόρμα Festival Scope. Στις 22.00 θα προβληθεί online συνέντευξη του σκηνοθέτη και συντελεστών της ταινίας με τον κριτικό κινηματογράφου Κρίστι Μαρκουλέσκου. Περισσότερες πληροφορίες στο foc-iff.com.


Σινεμά, Ανοιχτό

Σε μια συνεργασία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και του Onassis Culture, τρεις από τους νικητές των Βραβείων Ιρις 2020 επιλέγουν από δυο εμβληματικές ελληνικές ταινίες, οι οποίες θα προβληθούν, ελεύθερα, στο YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση.

Αυτή την εβδομάδα, ο Ζαχαρίας Μαυροειδής (Βραβείο Ιρις 2020 Σεναρίου) επιλέγει την ακριβοθώρητη «Εκδρομή» (φωτ.) του Τάκη Κανελλόπουλου (1966) και τη «Διόρθωση» του Θάνου Αναστόπουλου (2007).

Οι προβολές των δύο ταινιών θα γίνουν από την Παρασκευή 26 έως και την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021. Αναλυτικές πληροφορίες στο Onassis.org.


3ο Athens Fashion Film Festival

Από την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου ώς και τη Δευτέρα 1η Μαρτίου θα διεξαχθεί, online, το 3ο Athens Fashion Film Festival, η διοργάνωση που επιβεβαιώνει τον τόσο στενό σύνδεσμο του κινηματογράφου με τη μόδα και το στιλ. Μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες, διαγωνιστικά τμήματα, διεθνείς κριτικές επιτροπές και ανοιχτά webinars θα γεμίσουν το τετραήμερο ομορφιά και γνώση. Πληροφορίες, κρατήσεις «θέσεων» και προβολές στο athensfff.com.


«Allen v. Farrow»

Είναι το τηλεοπτικό θέμα συζήτησης των ημερών. Το ντοκιμαντέρ τεσσάρων επεισοδίων, του HBO, που κοιτάζει την υπόθεση Γούντι Αλεν από την πλευρά της τέως οικογένειάς του. Το ντοκιμαντέρ διερευνά τις κατηγορίες της Ντίλαν Φάροου, υιοθετημένης κόρης του, για σεξουαλική κακοποίηση από τον Γούντι Αλεν, όπως διατυπώθηκαν το 1992, όταν ήταν επτά χρόνων και ξανά, τα τελευταία χρόνια, ήρθαν επίμονα στη δημοσιότητα. Το ντοκιμαντέρ υπογράφουν οι Εϊμι Ζίρινγκ και Κέρμπι Ντικ (της φήμης των «On the Record» και «The Hunting Ground») και περιλαμβάνει αποκλειστικές συνεντεύξεις με τη Μία Φάροου και κάποια από τα παιδιά της, συγκεκριμένα τους Ντίλαν, Ρόναν, Λαρκ, Κουίνσι και Φλέτσερ, αλλά και με άλλα πρόσωπα που έπαιξαν ρόλο στην υπόθεση, όπως τον δικηγόρο Φρανκ Μέικο. Δυστυχώς η σειρά δεν προβάλλεται (ακόμα, τουλάχιστον), νόμιμα στην Ελλάδα – υπομονή.


«Η γυναίκα των δακρύων» («La Llorona») του Χάιρο Μπουσταμάντε

Ο ταλαντούχος δημιουργός από τη Γουατεμάλα («Το ηφαίστειο», «Δονήσεις»), στρέφεται στον κλασικό θρύλο για να τον μετατρέψει στο δικό του σινεμά. Στη λατινοαμερικανική παράδοση, η Γιορόνα είναι η γυναίκα που, οργισμένη από την εγκατάλειψη του άντρα της, έπνιξε τα παιδιά της κι η μοίρα την ανάγκασε να τριγυρνά για πάντα στον κόσμο των ζωντανών, προκαλώντας τον τρόμο με τον αιώνιο λυγμό της. Μόνο που στην ταινία του Μπουσταμάντε η Γιορόνα συμβολίζει, ταυτόχρονα διακριτικά και αιχμηρά, το φάντασμα του μίσους, των πολιτικών εγκλημάτων, μια μορφή υφασμένη από όσα επονείδιστα έπραξε η ανθρώπινη φύση. Ταυτόχρονα θρίλερ, λαογραφία και πολιτικό «κατηγορώ», μια ταινία ιδιοσυγκρασιακή και επιβλητική.

Πηγή
Author: Λήδα Γαλανού

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα

Η δική μου αποτίμηση των χθεσινών εκλογών

Οι σχεδόν 215.000 πολίτες που συμμετείχαμε χτες στις εκλογές...

Μας ξαγρυπνά το όνειρο

Η ζωή μας είναι γεμάτη από όνειρα, όνειρα που...

Απίστευτη αναλγησία από την μνημονιακότερη Κυβέρνηση …

Τους τελευταίους μήνες αυτή η υποταγμένη, μνημονιακότερη  κυβέρνηση των...

Συλλήψεις υπουργών στον Νίγηρα, εκκενώνουν Γάλλοι και Ιταλοί

Ραγδαίες εξελίξεις μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα στον Νίγηρα, που...