Εγκλωβισμένοι ναυτικοί σε ποντοπόρα πλοία

Μοιραστειτε το

Ερώτηση 32 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη. «Επικίνδυνη κατάσταση στα πλοία η οποία εγκυμονεί ένα σωρό προβλήματα ασφάλειας των ναυτικών αλλά και της καλής λειτουργίας των πλοίων».

Εγκλωβισμένοι σε ποντοπόρα πλοία σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να βρίσκονται από τα τέλη Μαρτίου του 2020 λόγω της πανδημίας εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί με απρόβλεπτες συνέπειες για τη σωματική και ψυχική υγεία τους. Ανάμεσά τους και εκατοντάδες Ελληνες ναυτικοί, καθώς το κλείσιμο των συνόρων και η διακοπή των αεροπορικών συνδέσεων στο πλαίσιο των υγειονομικών μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό τούς κρατούν «φυλακισμένους» στα πλοία, δεν μπορούν να επαναπατριστούν, ενώ παράλληλα κρατούν ανέργους στη στεριά άλλους τόσους, που δεν μπορούν να ταξιδέψουν για να τους αντικαταστήσουν.

Σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς οργανισμούς περίπου 300.000 ναυτικοί βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε πλοία ανά τον κόσμο που εξυπηρετούν το θαλάσσιο εμπόριο -τα στοιχεία ωστόσο αυτά αλλάζουν συνεχώς-, οι οποίοι περιμένουν να επιστρέψουν στις πατρίδες τους. Για «πρωτοφανή παγκόσμια συνθήκη» που τη δημιούργησε η πανδημία κάνουν λόγο άνθρωποι της ναυτιλίας και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες που μπορεί να έχει αυτή η κατάσταση σε ανθρώπους που βρίσκονται «όμηροι» ακόμα και για 18 μήνες μέσα σ’ ένα πλοίο. Υπάρχουν περιπτώσεις που ένα πλοίο ξεκινάει να πάει σ’ ένα λιμάνι για να κάνει ανταλλαγή πληρωμάτων και στην πορεία πληροφορείται ότι το λιμάνι έκλεισε. Σημειώνεται ότι σε εθνικό επίπεδο η αντικατάσταση πληρωμάτων μέσω των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας κυμαίνεται από 2 έως 7 μήνες και στη διεθνή ναυτική σύμβαση το ανώτατο όριο είναι οι 9 μήνες.

Το μείζον αυτό θέμα έφερε στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Κουρουμπλής και 31 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης με την κατάθεση σχετικής κοινοβουλευτικής ερώτησης. Οι βουλευτές μεταξύ άλλων τονίζουν ότι το αποτέλεσμα αυτού του εγκλωβισμού δεν έχει μόνο οικονομικές επιπτώσεις. Σε πολλές περιπτώσεις γίνονται καταπατήσεις των εργασιακών δικαιωμάτων και μένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι, ωστόσο υπάρχουν και ψυχολογικές επιπτώσεις καθώς άνθρωποι βρίσκονται ακόμα και για 16 μήνες στο καράβι και δεν μπορούν πολλές φορές ούτε καν να κατέβουν σε κάποιο λιμάνι. «Οπως γίνεται αντιληπτό, ο συνδυασμός όλων αυτών των συνθηκών δημιουργεί μια επικίνδυνη κατάσταση στα πλοία η οποία εγκυμονεί ένα σωρό προβλήματα ασφάλειας των ναυτικών αλλά και της καλής λειτουργίας των πλοίων» αναφέρουν.

Τέλος ερωτούν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την προσπάθεια επαναπατρισμού των εκατοντάδων Ελλήνων ναυτικών που βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε πλοία στο εξωτερικό.

Πηγή
Author: Χριστίνα Παπασταθοπούλου

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικα Αρθρα

Η δική μου αποτίμηση των χθεσινών εκλογών

Οι σχεδόν 215.000 πολίτες που συμμετείχαμε χτες στις εκλογές...

Μας ξαγρυπνά το όνειρο

Η ζωή μας είναι γεμάτη από όνειρα, όνειρα που...

Συλλήψεις υπουργών στον Νίγηρα, εκκενώνουν Γάλλοι και Ιταλοί

Ραγδαίες εξελίξεις μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα στον Νίγηρα, που...

Απίστευτη αναλγησία από την μνημονιακότερη Κυβέρνηση …

Τους τελευταίους μήνες αυτή η υποταγμένη, μνημονιακότερη  κυβέρνηση των...