Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2021 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2020 προέκυψε μείωση 1,3% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019.
Ο πληθωρισμός κινείται σε αρνητικό έδαφος από τον Απρίλιο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2021, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2021, παρουσίασε αύξηση 0,2% έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 – Φεβρουαρίου 2020, παρουσίασε μείωση 1,6% έναντι αύξησης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 – Φεβρουαρίου 2020 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2018 – Φεβρουαρίου 2019.
Σύγκριση Φεβρουαρίου 2021 με Ιανουάριο 2021
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,2% τον μήνα Φεβρουάριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες.
• 0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 1,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
• 0,5% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 3,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
• 0,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• 0,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Σύγκριση Φεβρουαρίου 2021 με Φεβρουάριο 2020
Nέο σχήμα ξεκινά στην αγορά ένδυσηςΕπιστρεπτέα Προκαταβολή: Κουπόνια αντί για χρήμα από τον ΜάιοSuper markets: Αλλάζει το ωράριο τα Σαββατοκύριακα
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή